Kettlebell

Co je to kettlebell?

Je to posilovací náčiní původem ze starého Ruska, takzvaná stara škola (old school). Jedná se o litinovou kouli s plochým dnem a madlem/uchem. První zmínky o cvičení s kettlebellem (dříve nazývané girjou) pochází z počátku 18. století (1704). Podobná náčiní kettlebellu, ale pochází o několik staletí drive. Například v Číně (shi suo) v Japonsku (ishi sashi)

V 19. a počátkem 20. století byly kettlebelly standartním a hojně využívaným náčiním silového tréninku. V Rusku se později staly jednou z hlavních náčiních silového tréninku při výcviku armády, policie a speciálních sil. Pavel Tsatsouline je ten který může za nynější masivní používání tohoto náčiní na západní polokouli. Momentálně působí ve Spojených Státech, kde se věnuje psaním svých knih a pracuje také ve fitness. Je autorem velmi známého pojetí tréninku Russian bear a právě on svým čtenářům přednesl výhody plynoucí ze cvičení s kettlebellem, ale také názorně ukázal, jaké cviky je možné s nimi provádět a tím otevřel cestu k masivnímu rozšíření kettlebellu mezi trénující populaci.
V současnosti je Pavel lídrem organizace Strong First (www.strongfirst.com), která je světově nejuznávanější v oblasti edukace a metodiky tréninku s kettlebellem, velkou činkou a neposlední řadě vlastní vahou. V Česku je zakladatelem kettlebell liftingu Pavel Macek šéfinstruktor školy kettlebell 5

 

Pro koho je cvičeni s kettlebellem vhodné?

  • pro muže i ženy všech věkových kategorii se zájmem o funkční trénink
  • pro rekreační sportovce, profesionály i amatéry v různých sportovních odvětví jako jsou boxeři, MMA zápasnici, Thai boxeři, BJJ zápasnici a další vyznavači bojových sportu a umění
  • pro powerliftery, vzpěrače a další borce se zájmem o „old school“ silový trénink
  • pro bezpečnostní složky, armádu, policisty, hasiče, záchranáře
  • pro velkou populaci trpícími moderními neduhy kloubního pohybového aparátu jako jsou bolesti zad, kolen, ramen k rehabilitačním účelům
  • pro psy a kočky a další zvířata…..to byl vtip ☺

Jaké jsou výhody cvičeni s kettlebelly?

  • Dochází k neustálému střídaní zpevnění a uvolněni svalů, což je vynikající pro silovou průpravu tréninku bojových umění a sportu
  • Vytváří se zátěž jak pro svalový, tak pro kardiovaskulární systém (nejlepší pro vaše srdce)
  • Dochází k rozvíjení síly jak výbušné a maximální, tak vytrvalostní
  • Vede k rozvoji rychlosti, pohyblivosti a pružnosti
  • S kettlebellem cvičí ženy i muži všech věkových kategorii se zájmem o funkční trénink

Co vám nabízíme při cvičeni s kettlebellem?

  • Neustálý progres -> cvičíme od úplných základů k pokročilejším cvikům
  • Budujeme sílu a flexibilitu
  • Shazujeme přebytečná kila, zpevňujeme a formujeme postavu bez nutnosti aerobního cvičeni
  • Trénujeme k prevenci zranění zad, kolen, ramen

Proč cvičit s kettlebellem a proč u nás?

  • Upřednostňujeme kvalitu před kvantitou. Nejde nám o počet opakování, ale o to jak dobře je děláš
  • Technika je vždy až na prvním místě. Necvičíme nic na úkor bezpečnosti a zdraví
  • Držíme se striktně osvědčených tréninkových plánů. Žádný styl pokusu a omylu, ale jasný a funkční systém
  • Pracujeme na důležitých fyzických aspektech jako je síla, mobilita, flexibilita, rozsah pohybu a v neposlední řadě zdraví
  • Učíme a trénujeme hardstyle kettlebell = silnější, vytrvalejší, flexibilnější, štíhlejší a lepší jak kdykoliv před tím